Δεν είναι απλά τρίχες. Δεν είναι θέμα μόδας. Είναι κάτι μέσα σου που φωνάζει: κόψε τα. Άλλαξέ τα. Ελευθέρωσέ τα. Κι αν το έχεις νιώσει, τότε ξέρεις πως δεν μιλάμε για κομμωτήριο. Μιλάμε για στροφή.
Και δεν είναι μόνο δικό σου θέμα. Σύμφωνα με το University of Southern California, οι γυναίκες που επιλέγουν δραστικές αλλαγές στα μαλλιά συνήθως βρίσκονται σε φάση εσωτερικής αναδόμησης. Είναι σαν να λένε στον κόσμο: “Αλλάζω. Μη με βλέπεις με τα παλιά σου μάτια.”
Τα κοντά μαλλιά δεν είναι απλώς πρακτικά
Όλοι σου λένε “θα έχεις λιγότερο λούσιμο”, “θα στεγνώνουν γρήγορα”. Ναι, ισχύει. Αλλά δεν κόβεις τα μαλλιά για να γλιτώσεις σαμπουάν. Κόβεις για να γλιτώσεις ό,τι σε κρατούσε ίδια.
Η ψυχοθεραπεύτρια Michelle Drouin εξηγεί ότι η αλλαγή χτενίσματος αλλάζει και την αυτό-εικόνα, και μπορεί να ενισχύσει την αποφασιστικότητα και την αυτοπεποίθηση. Είναι σαν να πατάς “refresh” στο ποια είσαι.
Τι στυλ δίνουν τα κοντά μαλλιά;
Κάθε φορά που μια γυναίκα κόβει κοντά τα μαλλιά της, κάτι εκπέμπει.
Αυτονομία. Δεν “κρύβεται” πίσω από μπούκλες. Στέκεται με πρόσωπο καθαρό.
Σιγουριά. Σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν, οι γυναίκες με κοντά κουρέματα θεωρούνται πιο “παρούσες”, πιο “στη θέση τους”, πιο “σίγουρες”.
Σεξουαλικότητα χωρίς πρόκληση. Το κοντό δεν είναι απογυμνωμένο. Είναι δηλωτικό. Έχει κάτι το γυμνό χωρίς να είναι γυμνό. Δείχνει λαιμό, κόκκαλα, βλέμμα. Είναι ένταση – όχι επίδειξη.
Είναι κοντό = είναι σεξυ;
Ναι. Όχι με τον τρόπο που σου έμαθαν. Αλλά με τον τρόπο που σε κάνει να νιώθεις δυνατή, ελεύθερη, απόλυτα γυναίκα.
Το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου δημοσίευσε ότι η αυτοπεποίθηση συνδέεται άμεσα με το πώς αντιλαμβανόμαστε τον έλεγχο πάνω στην εικόνα μας. Δηλαδή, αν εσύ αποφασίζεις για το μαλλί σου, το ρούχο σου, το στυλ σου – τότε αυτό αντανακλάται ως ερωτισμός.
Και ξέρεις τι λέει ο κόσμος όταν βλέπει γυναίκα με κοντό μαλλί που το φοράει χωρίς φόβο; “Κοίτα πώς κρατάει το κεφάλι της.”
Τι δηλώνουν σημειολογικά
Τα κοντά μαλλιά στην ιστορία πάντα συμβόλιζαν ρήξη.
Οι flappers της δεκαετίας του 1920 τα έκοψαν για να πουν: “Δεν είμαστε πλέον παθητικές”.
Οι γυναίκες στη δεκαετία του ’60 τα έκαναν pixie για να δηλώσουν: “Δεν είμαστε διακοσμητικά”.
Οι γυναίκες μετά από χωρισμούς, απώλειες ή μεγάλες αλλαγές — κόβουν. Για να ξαναγεννηθούν.
Και σύμφωνα με μελέτη του University of Sussex, μια τέτοια αλλαγή συνδέεται με την ανάγκη να διεκδικήσουμε ξανά τον έλεγχο της ζωής μας.
Και αν δεν σου πάει;
Σου πάει αν το υποστηρίξεις. Αν το φορέσεις με το σώμα σου όρθιο και το βλέμμα σου καθαρό. Δεν είναι θέμα σχήματος προσώπου. Είναι θέμα στάσης.
Αν σε τρομάζει η ιδέα, ξεκίνα σταδιακά. Ένα μακρύ καρέ. Ένα φιλάρισμα. Ό,τι σου επιτρέπει να “φλερτάρεις” με τη σκέψη χωρίς να τη χτυπήσεις με ψαλίδι απότομα.
Να το κάνεις;
Αν έχεις την ανάγκη, ναι. Όχι γιατί πρέπει. Όχι γιατί όλοι λένε “ανανέωση”. Αλλά γιατί νιώθεις μέσα σου πως ήρθε η ώρα να φαίνεται απ’ έξω αυτό που έχει αλλάξει μέσα σου.
Κι αν το νιώσεις αληθινά δικό σου, τότε θα το σηκώσεις και θα σε σηκώσει κι εκείνο. Γιατί το κοντό μαλλί, τελικά, δεν σε κρύβει. Σε δείχνει.
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας. Μπορείτε να επιλέξετε τις ρυθμίσεις σας.
Λειτουργικά
Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς.Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.